Porady Ekspertów

Ulotki reklamowe a reklama w przestrzeni miejskiej

Ulotki reklamowe

Ulotki reklamowe

Różne formy reklamy są skuteczne w rozmaitych warunkach oraz w odniesieniu do odrębnych grup odbiorców. Ważny jest także zasięg działań o charakterze marketingowym, a także zakres działania danej firmy. Wszystko to czyni rozstrzygnięcie, które konkretnie narzędzia reklamowe są najskuteczniejsze praktycznie niemożliwym. Dwie popularne formy reklamy: rozdawanie ulotek oraz wykorzystanie przestrzeni miejskiej, konkurują o miano najskuteczniejszych narzędzi marketingowych w miastach. Jak można rozstrzygnąć tę konkurencję?

Ulotki reklamowe to narzędzie stosunkowo tanie, porównując z kosztami innych działań reklamowych. Jest to pierwsza ich zaleta, lecz nie jedyna. Kolejnymi są dotarcie do masowego klienta oraz swoboda zapoznania się z treścią ulotek. Swoboda polega na możliwości przeczytania ulotki w dowolnym miejscu i czasie – bez konieczności poświęcania na to czasu w momencie, gdy się śpieszymy lub wykonujemy inne czynności.

Ulotki reklamowe posiadają też pewne minusy. Wymienić tu można choćby konieczność zatrudniania dodatkowych osób do dystrybucji. Niezależnie czy jest to dystrybucja polegająca na rozdawaniu ulotek czy też wkładaniu ich do skrzynek na listy, dodatkowe osoby, a często całe firmy dystrybuujące, są konieczne.

Wykorzystanie przestrzeni miejskiej to z kolei plakaty oraz bilboardy. Można wymienić także reklamę mobilną, tzn. pojazd z głośnikiem, ogłaszający konkretne promocje, oferty, itp. masowemu odbiorcy. Wszystkie te narzędzia marketingowe są stosunkowo skuteczne, kosztują także znacznie mniej, aniżeli reklama w środkach masowego przekazu.

Z drugiej jednak strony z reguły nie są to działania tak tanie jak dystrybucja ulotek. Podobnie też nie ma takiej swobody zapoznania się z treścią, ponieważ aby przeczytać plakat, trzeba się zatrzymać, a żeby usłyszeć reklamę podawaną mobilnie, należy w skupieniu słuchać, gdy pojazd przejeżdża niedaleko. Jeśli akurat nie mamy możliwości słuchania lub czytania, reklama ta nas omija.

Jak wynika z powyższego, w większości przypadków Ulotki reklamowe są skuteczniejsze, aniżeli reklama z wykorzystaniem przestrzeni miejskiej. Jednakże od wszystkich reguł są wyjątki. Jak wspomniano na początku, każde narzędzie marketingowe jest przeznaczone dla nieco innego odbiorcy oraz przewidziane na nieco inną sytuację.

Tagi: , , ,

© 2016 - 2018 Porady Ekspertów